Bab’s up next?! ???

Gisteren, na heel wat getwijfel of ik het wel of niet ging doen, gooide ik mijn eerst blogpost online. Juuj! Slechts een handjevol  mensen wist van mijn plannen af en die liet ik dan ook weten dat het zover was. Al snel kwam de vraag waarvoor de naam van de blog stond. Bab’s up next?! En zo kwam al snel het idee voor mijn 2e blogpost. Ja hoe zit dat nu eigenlijk? Tell me…

Zoals jullie ondertussen weten ben ik mama van 3 schatten (meestal toch).  Iets meer of 8 jaar ben ik mama en daar ben ik best trots op. Maar ik zit ook al 9 jaar in de cirkel zwanger, baby, peuter, kleuter, zwanger,…met daarnaast mijn werk als verpleegkundige die ik op een lager pitje zette dankzij ouderschapsverlof en tijdskrediet. Ik ben heel gelukkig dat ik de kans kreeg om zo hard te genieten van mijn kinderen toen ze klein waren, dat ik er voor hen kon zijn voor ze naar school gingen. Dit is niet voor iedereen zo evident.

Na de geboorte van mijn dochter, wist ik al snel; dit is het, geen kinderen meer voor mij, ons gezin is compleet. Het was perfect zo. En geef nu zelf toe, 3 is meer of genoeg , niet? Ik begon verder te kijken, mijn toekomst lag open. Mijn tijd kwam er weer aan. Maar eerst nog even van mijn jongste genieten…

Ik had helemaal geen concrete plannen, ik rolde precies overal in. Ik kreeg de kans om te veranderen van werk en ondanks dat ik moest bijstuderen, het verder van huis lag en ik meer uren moest werken, greep ik deze met beide handen. Het werd geen gemakkelijke start maar ik heb er nog steeds geen spijt van. Ik werd wat actiever op sociale media. Ik ontdekte instagram en deelde regelmatig foto’s van mijn gezin, leuke outfits van mijn kinderen en grappige situaties. Mijn goesting werd groter en ik postte regelmatiger. Het werd een echte hobby.

Ondertussen kreeg ik de kans om een gastblog te schrijven voor mamabaas, deze werd zo enthousiast onthaald dat ik plots gebombardeerd werd tot vaste mama. Het viel me op dat het schrijven heel vlot ging, ik het fantastisch vond om te doen en continu ideeën had om over te schrijven. En nu ook werd mijn goesting steeds groter.

Ondertussen wordt mijn dochter bijna 2 jaar, is de eerste schooldag in zicht en begint het meer en meer te kriebelen om meer aan mezelf te denken. En zo groeide het idee om deze blog te starten. Het schrijven combineren met fotografie, leuke ervaringen te delen en alles kunnen vastleggen voor mijn kinderen later. Het klopte gewoon. Toen ik het liet vallen bij vrienden en familie, leek niemand echt verrast. Het bleek dat ze het al wat zagen aankomen en zeiden vooral DOEN!

Ik liet het wat bezinken en begon te experimenteren met wordpress, las andere mama-blogs, twijfelde vaak, maar uiteindelijk maakte ik de sprong…in het diepe.

En dus… na 8 jaar mama ben ik nu (sedert welgeteld 2 dagen)  mama-blogster…

So what’ s up next? Babs is up next!

img_0706

2 gedachtes over “Bab’s up next?! ???

Geef een reactie

