De trends voor jongensmode SS17

 

 

 

Deze week kwam het lentezonnetje voor het eerst piepen. Het gevoel dat de winter op zijn einde loopt begint stilaan te komen. De solden zijn achter de rug en de nieuwe lente- en zomercollecties maken hun opwacht. Speciaal voor de boys snuisterde ik even in de collecties van mijn favoriete webshops: Retronaut, pepatino, Jbc en Zara.

Guess what… de jaren ’80 zijn weer helemaal terug van weggeweest. Oversized sweaters, oranje tinten, sportkousen,… remember?

Ik zet even mijn favorietjes op een rij, nee die zullen niet allemaal in de kleerkast belanden maar een mens mag toch dromen hè.

Kleuren

img_0757

Groen: Dé kleur van 2017 is groen. Vooral de kleuren kale en greenery zijn populair. Maar ook de legerprint is weer terug van weggeweest.

oranjetinten: roestbruin, oranje en baksteenrood zorgen voor een retro-feel.

Marine-kleuren: blauw en rood in combinatie met wit geeft je een instant     vakantiegevoel

 

Athleisure wear

Comfortabele kleding geïnspireerd op (retro) sportmode is dit voorjaar een echte topper. Een trend waar actieve kinderen heel blij van worden. Joggingbroeken en (oversized) sweaters staan er centraal, maar ook Fred Perry polo’s, k-way’s en sportkousen zijn weer helemaal in. Voor mij sprong de Bobo Choses’ collectie “a legend” die geïnspireerd is door sportlegendes door de jaren heen er echt uit.

 

Retronaut / pepatino/Zara/Filou

 

streepjes

Verticaal of horizontaal, in speelse tinten maar de Bretonse streep met zijn typische kleuren is één van mijn favorietjes dit voorjaar. Vooral de truien in tricot met typische knoopjes staan op mijn verlanglijstje.

Pepatino/retronaut/Zara/ Filou

All-overprints

Exotische dieren, graphics, monochroom,…De all-over print is nu al enkele seizoenen een eye-catcher en hangt hier ook in de kast. Wij gingen voor een paar stuks met het cowboy en indianen-thema. Ik combineer het met een basic stuk maar de echte durvers gaan voor mix and match.

Retronaut/pepatino/filou

Een pakkende slogan of stoere artwork

Een basic sweater of shirt met een funky quote of statement waarin de jongens zichzelf herkennen en kunnen tonen wie ze zijn. Stoer met een vleugje humor. JBC bracht een betaalbare collectie uit onder de naam #familystories, maar je moest er vlug bij zijn. Ik greep er jammergenoeg naast.

Retronaut/Jbc/pepatino/Filou

oversized

Alles mag groter langer en breder. Sweaters, t-shirts maar ook (regen)jassen in combinatie met een jogjeans of sweatshort en een paar coole sneakers. Sportieve kledij dienen nu niet alleen maar om te relaxen of te spelen maar zijn een heus fashionitem geworden.

Pepatino/retronaut/Zara

Accessoires

Ja ze zijn er weer… de vissershoedjes, hoge sportkousen met hun typische strepen en k-ways. Een flashback naar mijn eigen kindertijd! Een paar sneakers en een coole rugzak met print of patches en de outfit is compleet.

Retronaut/pepatino/Zara/jbc

 

Welke trends haal jij zeker in huis? En wat vind je minder geslaagd?

Volgende week staan de meisjes in de spotlights.

Maar voor nu: veel shopplezier boysmoms!

Babs

img_0706

Deze blogpost werd niet gesponsord, alles is mijn eigen smaak en keuze.

 

Een gedachte over “De trends voor jongensmode SS17

Geef een reactie

