We hebben het lastig gehad de laatste twee weken. Niet alleen werd Zoë ziek (zoals ik beschreef in een vorige blog) maar ook Vic moest vorige zaterdag opgenomen worden in het ziekenhuis. Gelukkig is hij terug thuis en weer zijn heerlijke rebelse zelf. Maar desondanks zullen we nood hebben aan wat rust de komende tijd. Hopelijk wordt april beter en liggen al die vervelende ziektes achter ons. 

Maar ondanks alle tegenslagen de voorbije dagen heb ik toch enkele leuke en mooie momentjes kunnen vastleggen, ook al was het soms eens verder zoeken dan gewoonlijk. Het valt me op dat sedert ik bewuster let op die kleine positieve dingen, het toch zorgt voor meer positiviteit in mijn denken. Het veranderde zowat mijn kijk op alles en moeilijke momenten worden zo minder zwaar. Ik kan het iedereen aanraden!

Het was best leuk om die foto’s terug te zien, ze toverden alvast een lach op mijn gezicht. Nagenieten heet dat dan…

 

IMG_1210

Hé daar is Wally! Eindelijk vonden we hem, samen zoeken is dan ook veel gezelliger. Quality-time met mijn oudste zoon Ferre is altijd genieten.

 

 

IMG_1211

Zoë heeft een wel heel bijzonder slaapritueel. Voor ze naar bed gaat doet ze haar hoge hakken aan, zet ze een hoed op en loopt ze een catwalk op haar kamer. Dan pas is ze klaar om slaapwel te zeggen. Een diva van 90 cm hoog.

 

IMG_1212

Blote voeten tijd. Ik vind het zalig om op blote voeten te lopen als het mooi weer is. De zomer komt zo al een beetje dichterbij.

 

IMG_1213

Het eerste teken dat Zoë beter werd! Ze wou iets eten en ook al was dat een bumba-koek, het kon ons niets schelen. Ze weigerde 3 dagen om te eten, op dat moment konden we opgelucht ademhalen.

 

IMG_1214

Mijn ouders zijn terug in het land! Na drie maanden Spanje ging ik ze verrassen met lekkere drankjes en paaseitjes. EN ze brachten de lente mee, waarvoor dank!

 

IMG_1215

Vic is een echte charmeur. Hij plukt heel graag bloemetjes voor mij en ja ook al zijn het paardenbloemen, ik vind het fantastisch!

 

IMG_1218

Eventjes me-time… Op bed, zakje chips en netflix. Herbronnen heet dat dan. Of verstand op nul…

 

IMG_1216

Altijd een leuk momentje als er een online bestelling wordt geleverd. Dit keer enkel voor de kinderen maar ik blijf er toch vrolijk van worden. En zeker als het 3 pakjes zijn!

 

IMG_1222

Zonsopgang. Van dit zicht mag ik dus genieten als ik naar huis rij na mijn nachtshift. De stilte van de zondagmorgen en het prachtige uitzicht als ik mijn gemeente binnenrij.

 

IMG_1223

Na 2 nachtjes ziekenhuis voelt Vic zich stukken beter en terwijl hij wacht op zijn ontslag maakt hij samen met papa een “ziekenbed-kamp”. Ik ben zo verliefd op deze foto!

 

 

Dit waren mijn leukste momenten van de voorbije twee weken. En ik voel dat er de komende tijd nog veel meer zullen komen. De lente, paasvakantie, paaseitjes, bloemen, feest,… Ik hou mijn Iphone alvast in de aanslag en binnen twee weken komt hier terug een #happythings2017.

 

Willen jullie ook meedoen met deze challenge? Post dan kleine gelukzalige foto-momentjes op instagram of facebook en vergeet de #happythings2017 en tag “Babsupnext” niet. Misschien maak ik dan eens een post met jullie leukste foto’s!

 

Live for the moments you can’t put into words,

Babs

img_0706

Benieuwd naar #happythings2017 nr1? Die kun je hier zien.

Geef een reactie

