Het zwarte gat van Netflix.

Netflix; hoe is het mogelijk dat we zonder konden enkele jaren geleden? Stel je voor, 1 week moeten wachten op het vervolg van je favoriete serie. Net op het moment dat ze de moordenaar (bijna) klissen, die twee uiteindelijk verliefd worden of er plots een schot weergalmt begint die verdomde eindgeneriek. Wordt vervolgd, see you next week, bye. Ik vind 1 dag wachten op het vervolg van “thuis” al op het nippertje. Maar ik ben dan ook van het ongeduldige type. En voor mensen zoals ik vonden ze Netflix uit.

1 jaar geleden kon ik mijn vriend overtuigen om Netflix te nemen. Onze slaapkamer was net af, tv op de kamer en Netflix hoorde daar natuurlijk bij. Voor jullie een pleidooi houden over de nadelen van een televisie op de slaapkamer, doe geen moeite… We kijken zelden samen televisie, dus ook niet op de slaapkamer. S. is van het “niet-kunnen-stilzitten” type en ik heb dan ook voor 90% van de tijd (als de kinderen slapen weliswaar) het hoederecht over het televisiebakje. En zeg nu zelf wat is er gezelliger dan in de winter diep onder de dekens te kruipen en genieten van een spannende serie (zak chips inbegrepen).

Wat na 7 seizoenen “The Good Wife?”

Sedert gisteren ben ik dus in een zwart gat gevallen. Ik volgde drie maanden het lief en leed van Alicia en Peter in “The Good Wife”. 7 seizoenen lang heb ik mij geërgerd aan haar onvoorwaardelijke trouw en gebrek aan ruggegraat, werden politieke en juridische termen rond mijn oren geslingerd en kon ik verdrinken in de ogen van acteur Jeffrey Dean Martin. Tot gisteren… Einde verhaal, geen rechtbankpraat of vuile politieke spelletjes meer als ontspanning. Nope na 7 seizoenen was het afgelopen.  Ik moet bekennen dat ik wat teleurgesteld ben in de afloop, ik had liever een andere ontknoping gezien, meer vuurwerk en zo. Pech het is wat het is. En na drie maanden bingewatching moet ik nu dus bedenken wat ik met dat zwarte gat ga doen.

Het gat opvullen

De zomer komt eraan en als ik denk aan al die herhalingen die er aan zitten te komen, begint mijn maag spontaan te draaien. Ik vind Markske en co wel sympathiek maar geef toe trop is trop. Ik kan natuurlijk ook mijn sociale leven weer een boost geven. Terrasje doen, BBQ’tje met vrienden of zelfs beginnen sporten. Start to run of zo. Nu moet je weten dat ik een hekel heb aan sporten. Ja echt. Misschien helpt een schop onder mijn kont wel, maar ik kan niks beloven. Meer bloggen misschien? Of me verdiepen in het ontwerpen van een eigen logo (moet ik dringend eens doen). Misschien heb ik dan eindelijk eens tijd om die foto-albums af te maken, de verzameling foto’s wordt er bepaald niet kleiner op. Of dan toch eens iets doen met al die pins die ik verzamel op pinterest. Die sleutelhangers en cakejes zullen er heus niet uit zichzelf komen.

Wat ik al van mijn “to watch” lijstje kan schrappen

Maar diep vanbinnen wil ik gewoon een nieuwe serie beginnen kijken. Het probleem is dat ik niet weet welk één. Drie maanden lang keek ik enkel “The Good Wife”, dat zelfs Netflix stopte met het opteren van “series die misschien wel iets voor mij zouden zijn”. Ik moet het blijkbaar zelf uitvissen nu. En daar betaal ik dan maandelijks zo’n 10 euro voor…Deze mag ik alvast van mijn lijstje schrappen:

  • The Good Wife (als je van veel drama houdt)
  • The walking Death (iets met zombies en zo)
  • White collar (dief die eens mijn schilderijen mag komen stelen)
  • Downton Abbey (schone kostuums en heerlijk op en top Engels)
  • Orange is the new black (need to say more?)
  • Suits (Harvey Specter in kostuum, kwijl)
  • The missing (wat als je kind verdwijnt?)
  • The Fall (seriemoorden)
  • The OA (STEENGOED!)
  • How to get away with murder (ja hoe kom je daar nu eigenlijk mee weg?)
  • Grace & Frankie (Er is leven na het pensioen))

Aan mijn brede smaak zal het niet liggen. Van horror tot SF en van op de rechtbank naar de gevangenis. Allemaal netjes één voor één. Maar nu zit er dus een gat. Omdat het wachten op de sequel van “the good wife” me te lang duurt (“the good fight” dus) wil ik het wachten verzachten met een andere goede serie. Een ideale wachtverzachter dus.

netflix

Kunnen jullie mij helpen?

Mijn schoonzus raadde mij al “broadchurch” aan, ik las al veel goeds over “House of Cards”, “The Killing” en “The Bridge” lijk ik maar uit te stellen en “pretty little liars” is misschien wat teveel voor tieners? Voorlopig zit ik nog in mijn nachtweek, dus heb ik nog wat tijd om het allemaal wat uit te zoeken. Geen tijd om te bingewatchen dan. Ik hoop deze week de knoop te kunnen doorhakken. Misschien zijn jullie wel enthousiast over een reeks? Kunnen jullie me overtuigen welke ik zeker moet gezien hebben? Herkennen jullie het zwarte gat na de afloop van een serie? Is er misschien toch teveel keuze? Of kijken jullie gewoon verschillende series door elkaar in tegenstelling tot ik. Of misschien moet ik toch maar gewoon gaan sporten (of terrasjes doen of beide) 🙂

 

But I do marathons (on netflix),

 

Babs

img_0706

Ondertussen maakte ik dan toch het nieuwe logo. Als je een zee van tijd hebt kun je het dan beter goed benutten 🙂

 

 

 

8 gedachtes over “Het zwarte gat van Netflix.

  1. johannaowlette zegt:

    Netflix fan represent! Enkele van onze favorieten van de afgelopen tijd:
    The crown (over queen Elizabeth)
    Stranger Things (retro horror)
    The expanse (noir SF)
    The getdown (2 seizoenen hiphop en disco!)

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

