#Happythings2017: The Wales Edition

Vorige week sprongen Serge en ik de boot op voor een tripje naar Wales. We waren niet alleen; in het gezelschap van nog andere koppels gingen we roadtrippen doorheen het machtige groene landschap. Meiden en mannen hadden elk hun eigen programma ingepland en zo geschiedde het dus dat het een echt girls-tripje werd. Rendez-vous ’s avonds in het hotel met de guys, maar voor de rest women only! En dat we heel wat afgelachen hebben is geen verrassing, daarom dat ik van mijn #happythings2017 nr 5 een Welshe editie maakte. Geniet mee van 10 onvergetelijke momentjes tijdens ons 5-daagse tripje doorheen Engeland en Wales.

 

IMG_4777

S. en ik genoten samen van de zonsondergang op de boot van Zeebrugge naar Hull. Lichtroze lucht boven een stille zee… We deden nog net niet de titanic-move. Het begin van wel een heel verrassende 5-daagse trip.

 

IMG_4782

Achteraf bekeken was onze eerste maaltijd de beste. Lekker vettig is het minste wat je kunt zeggen over het eten aan de andere kant van de Noordzee. In The Black Horse genoten we van onze eerste aperitief in het zonovergoten Skipton met deze “hapjesplank”. In het onderste kommetje zie je krullende frieten met kaas en hesp. Geen Pascale Naessens indeed…

 

IMG_4791

Prachtige binnentuin van het kasteel in Skipton. De eeuwenoude boom zorgde voor de nodige afkoeling op deze zomerse dag. We speelden zelf gids en ik denk dat we de halve rondleiding de slappe lach hebben gehad. Dus veel historische weetjes zijn me ontgaan. Er was alleszins iets met prinses Anna (of was het nu Koningin Anna?)…

 

IMG_4862

Smartphone- “jeugd” vs de natuurpracht van Wales. Of een sessie “hoe trek ik alweer een panoramische foto???”. Beetje wiebelig resultaat maar het is uiteindelijk gelukt. De snowdon-vallei in al zijn glorie. Blauwer kon de lucht niet zijn die dag.

 

IMG_4867

Als het kwik klimt tot 30 graden dan zoek je best wat afkoeling. Pootje baden in het kristalheldere water van een meer is de ideale manier. Ik maakte gelukkig geen uitschuiver op de glibberige keitjes, ik vreesde al voor een zwemmende IPhone…

 

IMG_4871

We zagen drie bootjes liggen en vonden het natuurlijk leuk om er in te klimmen. Zalig genieten van het kabbelende water, fotoshootje doen en met water gooien naar elkaar… tot er een man dreigde met de politie… zijn we toch hooligans 🙂

 

0BC6A542-7682-49C2-A162-56D2FF3B2699

De foto en de fotograaf… Achter de schermen van de blog 🙂 Euh ja, twas warm aan de buik…

 

IMG_4883

Zon, zee, strand… maar nergens een terras te bespeuren. Die cocktails en garnaaltjes op de zeedijk konden we vergeten. Toen minder lachwekkend maar nu al helemaal verteerd. We zijn zo gewoon aan de Belgische kust met zijn overvloed aan horeca dat we zouden vergeten te genieten van het uitzicht. Geef toe dat dit zoveel mooier is dan pakweg Blankenberge of Oostduinkerke…

 

 

IMG_4909 (Edited)

Aangekomen in het hotel vond ik dit op mijn bed. S. wilde mij iets duidelijk maken met zijn was… propere was welteverstaan. Romantische ziel toch hé !

 

PicMonkey Collage

De nodige selfies hoorden er natuurlijk ook bij. Ik kon absoluut niet kiezen dus maakte ik maar een collage. Sommige lukten al wat beter dan anderen, het bleek nogal een onderneming om én te mikken én te lachen én te drukken… we moeten nog wat oefenen blijkbaar!

 

 

Als alle foto’s van de girls binnen zijn, maak ik een reisverslag. Onze “huisfotograaf” was mee en ik kreeg ondertussen al een sneekpeak. De beelden zagen er alvast veelbelovend uit en natuurlijk wil ik onze reiservaring en mooie beelden graag met jullie delen. Dus hou de blog zeker in de gaten…. the best is yet to come!

 

Naar waar gaan jullie op reis dit jaar? Bezochten jullie ooit al Wales? Wat was jullie leukste reiservaring? En natuurlijk; blijf die #happythings2017 posten op IG en FB (vergeet @babsupnext niet te taggen), deel die mooie momenten en laat iedereen meegenieten!

 

Can we restart the weekend please?

Babs

img_0706

 

 

 

 

Geef een reactie

