Fiesta Tropical! (met downloads)

Enkele dagen voor Zoë’s verjaardag organiseerden we al een feestje. Met de tropische temperaturen van de laatste tijd, was het thema snel gekozen. Het werd een fiesta tropical in onze tuin. Kleurrijke bloemen, flamingo’s, ananas en tropische bladeren vormden de hoofdelementen. Ik zette mij aan het knutselen, verschillende avonden werkte ik door tot in de late uurtjes om onze tuin tot een  idyllische vakantiebestemming te kunnen omtoveren. Heb je zelf zin in een DIY/fiesta tropical? De downloads vindt je onderaan deze blogpost!

 

Avondjes doorwerken

Ik werkte met 3 elementen. De flamingo, ananas en tropische bloemen. Deze 3 werkte ik eerst uit in verschillende formaten en ging er dan mee aan de slag.  Knippen, plakken,… De inspiratie kwam naarmate ik verder werkte. Het was gewoon een kwestie van een paar uurtjes minder slapen. Weeral…

Onderaan de blogpost vindt u de downloads om zelf aan het knutselen te slaan. Ideaal voor een zomers feestje met een tropische touch.

 

IMG_5106

Deze knipte ik uit en pimpte zo de felgekleurde cocktail-rietjes

IMG_5112

Uitknippen om er slingers van te maken

IMG_5114

Palmboombladeren maken is kinderspel en heel mooi als tafeldecoratie

IMG_5120

Slingers afwerken met bloemen (van Hawaii bloemenkransen die ik kapot knipte) en crêpe papier.

IMG_5169 - kopie

Kroontje maken met bloemen, ananas én grote flamingo (dit was papa’s werkje)

 

 

Ready, set, go

’s Morgens zag het er slecht uit, het regende pijpenstelen en van zomers weer was er geen sprake. Gelukkig hebben we een afdak over ons terras, maar geef toe, een tropisch feestje als het regent heeft natuurlijk niet dezelfde charme. Gelukkig werden onze gebeden aanhoord en omstreeks 11u werd het warm, tropisch warm. Zoë was naar de crèche zodat het feestje ook voor haar een verrassing zou blijven. Het was werkelijk een race tegen de tijd want om 15u werd ik op school verwacht voor overleg. S. is nog steeds aan rolstoel en krukken gekluisterd, dus klom ik de ladder op om de slingers op te hangen. Voor iemand met hoogtevrees, een ware nachtmerrie. De laatste details voor het feest werden ast minute in orde gebracht maar het viel uiteindelijk allemaal in de plooi. Tevreden over het resultaat konden we de gasten ontvangen.

 

IMG_5139

Dan komen die lightbox en bloemenkransen weer eens van pas

IMG_5145 - kopie

DIY met een touch of flamingo

IMG_5152 - kopie

Het kinderhoekje mag ook leuk zijn

IMG_5153 - kopie

Moet er nog ananas zijn? 🙂

IMG_5154 - kopie

Witte vaasjes met ananasblaadjes in, groen en groen en groen

IMG_5155 - kopie

Zei ik al dat groen het hoofdkleur was? 🙂

IMG_5157 - kopie

Overal flamingo’s

IMG_5170 - kopie

Omdat ik geen tropische servetten vond, dan maar zelf pimpen. Simpel maar meer moet dat soms niet zijn.

IMG_5171 - kopie

De gepimpte rietjes

 

 

Feest en cadeau’s!

Geen zomers feestje zonder cocktails en BBQ! De cocktail werd gemaakt van Lillet met Rose Lemonade voor de zoetekauwen of Fever Tree Clementine voor wie van bitter houdt. BTW wist je dat Lillet de nieuwe gin is? Hou het maar in de gaten (voorlopig alleen in Delhaize te vinden)! Laat me eens weten wat je er van vond…

 

IMG_5180 - kopie

S. maakte deze Oklahoma BBQ zelf en is er terecht trots op. Ideaal voor wie het BBQ’en een niveau hoger wil tillen.

IMG_5183 - kopie

Lillet met Rose Lemonade. Mmmm

 

Geen feestje zonder muziek of cadeau’s. Dus slimme ouders als we zijn combineerden we de twee. Zoë kreeg een MP3 radio met micro’s cadeau. Ze gaf het beste van zichzelf op de muziek van plop en K3, jammergenoeg waren de batterijen van korte duur. Of toch niet? Maar naast muziek is ze ook gek op dieren; 2 kartonnen dozen verborgen een Vlaamse Reus en 2 cavia’s. De ontmoeting werd begeleid door gegil en gespring van 3 kinderen. Hopelijk hielden de arme diertjes er geen trauma aan over. Maar zo weten onze oren ook weer dat het idee een schot in de roos was.

 

IMG_5178 - kopie

Het feestvarken mét giraf om de tropische sfeer te benadrukken

IMG_5182 - kopie

Wat zit er in de doos?

IMG_5189 - kopie

Cyriel

IMG_5190 - kopie

Voorlopig nog naamloos. Iemand inspiratie?

IMG_5142

Vanaf nu onafscheidelijk verbonden met de dochter

IMG_5201 - kopie

Showke met de micro, niet voor gevoelige oren…

IMG_5184 - kopie

Voor de diva van de avond

IMG_5203 - kopie

Zoals ik al zei, diva dus

 

 

Geen feest zonder taart

Bij Tartatoeje bestelden we een flamingo/tropical taart. Voor de smaak kozen we red velvet cake met een vulling van roomkaas. Ik wou iets luchtigs en zomers, dus was chocolade zeker geen optie. Met vuurwerk maakten we het moment suprème af. Ze straalde toen we allemaal begonnen te zingen en ze de taart mocht bewonderen. Wat was ze al groot geworden dacht ik toen. En alhoewel ze zich later niet veel meer zal herinneren van haar feestje, was het voor mij onvergetelijk. En binnen enkele jaren toon ik deze blog en herbeleven we dit mooie moment gewoon samen.

IMG_5210IMG_5215IMG_5227

Zoë trakteert met 3 leuke downloads!

Omdat we nog steeds in de feeststemming zijn, plaats ik drie linkjes naar de downloads van de ananas, flamingo en bloemen. Per linkje vindt je 1 element in 3 formaten. Ik gebruikte alles door elkaar om een tropisch effect te bekomen. Aan jullie om te experimenteren met de elementen. Ik ben benieuwd naar wat jullie er mee zullen doen. Ook een feestje? Een knutselwerkje? Of misschien om een pakje te pimpen? Hou alvast die camera bij de hand, want ik ben nu al nieuwsgierig naar het resultaat. Post het op Instagram met @babsupnext en #fiestatropical als hashtag of onder deze Facebookpost op mijn pagina.

IMG_5103 Download hier

IMG_5105 Download hier

IMG_5296 Download hier

 

Veel plezier ermee! Dat de zomer vele feestjes, BBQ’s en verrassingen mag brengen!

Babs

img_0706

 

6 gedachtes over “Fiesta Tropical! (met downloads)

Geef een reactie

