Traktatie-ideetje: hippe sleutelhangers

Bij een verjaardag hoort natuurlijk een traktatie. Zoë deelde vandaag deze leuke sleutelhangertjes uit bij de onthaalmoeder. Om in de tropische sfeer te blijven, koos ik voor fluo roze en gouden wilde dieren met een persoonlijke touch door middel van houten letterkralen. Ze zijn heel gemakkelijk te maken en misschien nog een ideetje voor een geschenkje aan de juf of meester op het eind van dit schooljaar.

Hoe begin ik eraan?

Dit haalde ik in huis:

  • Spuitbus met verf (ik ging voor fluoroze voor de meisjes en goud voor de jongens)
  • Plastieken miniatuur diertjes (kocht ik bij Ali Express, maar misschien heb jij er nog ergens liggen tussen het speelgoed)
  • Houten letterkralen (via bol.com)
  • Touw (doe-het-zelf-zaak)
  • Haakjes (doe-het-zelf-zaak))
  • Sleutelringen (doe-het-zelf-zaak)
  • Lijmpistool (hobbywinkel)
  • Gekleurde kralen (bij veritas, deze staan niet op de foto)

 

IMG_5294

 

De uitwerking

De sleutelhangers zijn heel snel gemaakt. Het verven dient wel op voorhand te gebeuren zodat de dieren zeker genoeg laagjes krijgen. Ik maakte de sleutelhangers in een tweetal uurtjes, dat is voor mij altijd een vereiste. En het resultaat ziet er toch heel leuk uit. Snel, eenvoudig en leuk. Iets voor hier dus!

 

IMG_5295

S. nam het verven voor zijn rekening. De diertjes kregen twee lagen. Vooral de zebra was wat hardnekkig.

IMG_5302

De oogjes werden er zo ingeschroefd. Er kwam geen boortje aan te pas.

IMG_5303

Touwtje, kraaltjes en sleutelringetje. Gewoon alles samenvoegen. Elk kindje kreeg een eigen kleurtje.

IMG_5305

De knoopjes maakte ik extra stevig vast door er wat lijm op te doen. Met een lijmpistool krijgen deze een harde beschermlaag. Omdat we toch met kleine stukjes werken voor kleine kinderen, geldt maar 1 regel: safety first.

IMG_5306

10 sleutelhangers, 10 uitvoeringen, 10 blije gezichtjes.

IMG_5307

Ik zou er zelf ook wel eentje willen.

Een leuke verpakking

Een mooi geschenkje verdient een leuke verpakking. Ik keek in mijn knutseldoos en vond nog het één het ander wat dit klusje wel kon klaren. Het hoeft soms echt niet vergezocht te worden.

  • Bruine zakjes (Ava)
  • Stempels (Hema)
  • Bloemetjes, flamingo’s en ananas (deze kun je hier downloaden)
  • Snoepjes Tropical (Aldi)
  • Balonnen (Supra Bazar)

 

IMG_5310 (Edited)

De stempels van Hema kwamen al heel vaak van pas.

IMG_5311

Vrolijke kleurtjes in het zakje. De bloemetjes zijn nog een left-over van de fiesta tropical en hier te downloaden

IMG_5312

Ik zou wel eens een vlieg willen zijn, wat zullen de kindjes ervan vinden?

 

Zouden jullie kindjes dit leuk vinden? En zou je het zelf zien zitten om dit te maken? Met wat trakteerden jullie kindjes al in de opvang? Als jullie zelf aan de slag gaan, laat het me dan eens weten. Ik ben zeker benieuwd naar het resultaat. Tag me gerust op Instagram met @babsupnext of laat een foto na onder het facebookbericht.

 

Have some DIY- fun!

Babs

img_0706

 

9 gedachtes over “Traktatie-ideetje: hippe sleutelhangers

  1. bestkidever zegt:

    Ik vind het een top idee! Ik had een gelijkaardig idee voor de crèche en eerste verjaardag van mijn zoontje. Thema is safari dus kan perfect. Alleen heb ik schrik dat de kindjes het in hun mondje zouden steken met die verf… Maar echt top gedaan! Van zodra mijn uitwerking klaar is deel ik die met jou 🙂 !

    Like

    • babsupnext zegt:

      Ik had ook schrik voor het in de mond steken. Maar ik gaf het met de ouders mee en raadde het aan om aan de verzorgingstas of peuterboekentas te hangen. Vernissen kan ook maar ik weet niet in hoever dit dan wel kind veilig is.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

