Happy Things 2017 #6

Het zal misschien aan het mooie weer van de afgelopen weken liggen, maar het was  moeilijk kiezen tussen de vele mooie momenten die ik tussen mijn foto’s op de IPhone terug vond. Verjaardag, 7 jaar samen, leuke tuinmomenten, een eerste terrasje, kleurige bloemen, festivals,… teveel om op te noemen. Onze dagen zijn zo rijkelijk gevuld de laatste tijd, dat we een beetje oververmoeid raken. Tot in de late uurtjes in de tuin blijven hangen en om 06u weer uit de veren is bijna dagelijkse kost. De inwendige wekker van de kinderen staat namelijk op dat ontiegelijk vroeg uur geprogrammeerd. Dus als je me ziet, die zakken onder mijn ogen zijn designers 🙂 Geniet mee van mijn favoriete tien kleine, mooie gelukjes van afgelopen maand!

 

IMG_5646IMG_5702

We beginnen met deze twee leukerds. We waren onlangs op een evenement waar de nieuwe app van Kosmoo werd voorgesteld (later meer daarover). De kinderen mochten poseren voor een green key en de onderste foto was dan het resultaat. 3 kinderen vs de roboblaf van Kosmoo. Ik moet u er niet bijvertellen zeker, dat dit een groot succes was? De foto kreeg ondertussen een prominent plaatsje in de keuken.

 

IMG_5340

De eerste maatjes! Op Vic’s school werd er een maatjesfestival georganiseerd (eens iets anders dan de traditionele spaghetti-of kaartersavonden) en we konden proeven van heerlijke maatjes. De kinderen zijn er raar maar waar gek op. Heerlijk toch als je tot de vaststelling komt dat ze goeie smaak hebben. Van wie zouden ze dat meehebben? Ok van S. …

 

IMG_4507

Zomers weer staat gelijk aan aardbeien en smoothies! De aardbeien werden geplukt door oma. Elk jaar opnieuw worden we verwend met heerlijke aardbeien en vooral Vic zou er zich ziek aan eten. Op woensdagmiddag maak ik dan traditioneel smoothies klaar. Ideaal om ervoor te zorgen dat ze hun portie vitamines binnen krijgen ter compensatie voor al die ijsjes waar zich op dit moment aan te goed doen. Extra krachtvoer om die laatste dagen van het schooljaar door te komen.

 

IMG_5331

Als je voor het slapengaan nog snel de vaatwasser wil ledigen en je dit prachtig beeld ziet door het keukenraam dan wordt je toch wat stil. Ik moest naar buiten om er een foto van te nemen. Adembenemend die zomerse zonsondergang! In de kleuren van het logo van mijn werk dan nog…

 

IMG_5403

Het zwembadje stond nog niet op, we kregen 30 °C die dag en de kinderen hadden zin in waterspelletjes. Wat doe je dan? Je haalt hun speelgoed uit de plastieken bakken, vult ze met water en plaatst er je kinderen in. Met waterballonnen, waterpistolen en emmers in de aanslag zochten we verfrissing op die warme namiddag. Daar zijn zomers voor!

 

IMG_5591

Heerlijk. Diverse soorten wortels (wist jij dat er ook zwarte varianten bestonden?), een smakelijk stukje kabeljauw, feta en couscous. Om vingers bij af te likken. We aten dit heerlijke gerecht tijdens een romantisch etentje voor ons 7 jarig samenzijn. Hier kon je ons verhaal al lezen. Het was dan ook al een hele tijd geleden dat we eens met zijn tweetjes gingen uiteten en we maken er nu echt een punt van om het meer te doen. Druk of niet. Ik hou jullie op de hoogte of we het effectief kunnen waarmaken. Ik ben benieuwd…

 

IMG_5528

Een jaar geleden zaaide S. deze wilde bloemen in onze tuin. In de lente hadden we al de hoop opgegeven dat er wat zou beginnen bloeien. We waren ervan overtuigd dat er enkel onkruid tevoorschijn kwam. Tot plots midden juli dat “onkruid” begon te bloeien. We hebben ondertussen een haag van 1 meter lange veldbloemen in de tuin.  Nog een geluk dat S. niet met de onkruidverdelger aan de slag ging. Elke morgen ga ik eens kijken en dan geniet ik nog even van de stilte voor de storm 🙂

 

IMG_5689

Verse kersen van de markt. Dat is gewoon zomer. Ik hou van alle rode vruchten maar kersen zijn toch mijn favorieten. Dat S. deze meebracht kon mij alleen maar blij maken. Die eet ik dus een ganse dag door.  Zoals ik in de winterperiode verlang naar lekkere sinterklaaskoeken, kijk ik in de lente al uit naar die zoete kersen. En terwijl ik dit schrijf zit ik ook continu te smullen van dat heerlijke fruit. Kersje iemand?

 

IMG_5472

Juni betekent ook dat de hoeveterras bij oma weer opengaat. Dat wil zeggen: op zondag ijsjes en pannenkoeken eten voor de kinderen en ravotten op het erf. Zo brengen ze dan hun zondagavond door, samen op de fiets-tractor terwijl wij genieten van een aperitiefje en de avondzon. Zo eenvoudig kan het dus zijn. En prima weekend afsluiter waar ik elk jaar opnieuw zo kan van genieten!

 

IMG_5701

Ik ben niet zo’n ouder die punten op sociale media zal delen, maar ik was toch supertrots op Ferre. Dankzij de goede zorgen op school en zijn geduldige “praatjuffen” verraste hij ons met mooie resultaten. Ondanks zijn faalangst durfde hij de proefwerken aan en dankzij de één op één begeleiding op school mag hij genieten van een zorgeloze vakantie. Het M-decreet is niet alles, maar gelukkig zit Ferre in een fantastische school die hem al 7 jaar persoonlijk begeleidt. Op naar het 3e leerjaar!

 

Lies van Liesellove startte met de #happythings2017. Sinds haar oproep om zoveel mogelijk kleine gelukjes te delen post ik graag nu en dan mijn eigen happy things. Zin om ook kleine gelukjes te delen? Doe dit dan op Instagram met #happythings2017! 

 

Babs

img_0706

 

 

 

 

4 gedachtes over “Happy Things 2017 #6

  1. lievelyne zegt:

    Je blog kreeg een hele leuke vorm ! Super ! Ik lees zeker mee 🙂 Maar vergeef het me als het soms wat langer duurt om hier te komen 🙂 DRUK DRUK DRUK. Hahaha !
    Liefs E.

    Like

Geef een reactie

