Filou & Friends winter 2017 (en wat mijn favorietjes zijn)

Elk jaar ergens halverwege juli stuur ik een berichtje naar de winkeldame van Mabelle met vraag: “Zijn de nieuwe boeken van Filou er al?” Vrijdag was het weer zo ver en mocht ik enkele exemplaren ophalen. Blij als een klein kind kom ik dan thuis met mijn nieuwe catalogus en een eerste stuk uit de nieuwe collectie waaraan ik niet kon weerstaan. Deze keer was het niet anders. Nochtans was ik niet van plan om al iets te kopen, maar het vlees is zwak zeker…

Filou heeft de traditie om in 2 keer te leveren. In het begin van de grote vakantie en op het einde. Ik hoorde zelfs al vertellen dat het wel in 4 keer zou zijn deze keer. De verkoopster kon het niet bevestigen, dus we wachten af. Ik zag in de catalogus alvast nog veel moois die nu nog niet beschikbaar was.

 

Nieuwe collectie

De printjes zijn weer top en de kleuren zijn neutraal met hier en daar een uitschieter. Perfect voor de winter. Alle printjes en kleuren komen terug bij zowel baby’s, peuters als kleuters. Ideaal voor wie van matching outfits houdt bij de kinderen.

Jongens

De boventonen zijn zwart en grijs met accenten in het roestbruin, watergroen, middenblauw en een uitschieter in het bordeaux.

De prints voor de jongens zijn er onder andere superheldenmaskers, slangen, fietsen, aapjes en paarden

Meisjes

Ook hier zijn de boventonen zwart en grijs met accenten van zachtroze, verschillende blauwtinten, pastelgroen en bordeaux.

De kledingstukken van de meisjes hebben onder andere oogjes, dansende meisjes, herten, konijntjes en paarden als print.

Mijn persoonlijke favorieten

Ferre is ondertussen Filou ontgroeit. De prints en de maatjes passen hem niet meer. Jammer want de modelletjes sloten heel mooi aan, met zijn mager lijfje is het meestal lang zoeken naar iets wat hem goed staat.

Binnenkort wordt de kast van Vic aangevuld met de roestbruine sweater en het hemdje met paardjesmotief.

 

En Zoë kreeg vandaag al de longsleeve met hertjes op, het heeft ook een mooi zwart strikje aan de achterkant. De salopet komt er één van deze dagen aan met de post. In de catalogus zag ik een keileuke zwarte jurk met kleurrijke strikjes print, maar deze zal pas later geleverd worden. Dus nog even uitkijken naar augustus…

 

Welke stuks vinden jullie leuk en wat vinden jullie van de collectie? Zullen jullie een filouke doen deze winter?

Babs

img_0706

 

5 gedachtes over “Filou & Friends winter 2017 (en wat mijn favorietjes zijn)

  1. Anniek zegt:

    Wat een leuke collectie! Ik kende dit merk helemaal niet, maar ik voel een online struinsessie aankomen… Mooie items heb je gescoord, het shirt met hertenmotief vind ik echt te schattig in combinatie met de salopet.

    Like

Geef een reactie

