#parentalfails: onze top 5

We hebben allemaal zo van die dagen waarop we denken “Waarom overkomt mij dat nu weer?”. Op het moment zelf, soms de spreekwoordelijke druppel, maar achterna hilarische anekdotes om op een zomerse avond tussen pot en pint met vrienden te delen. En ook al denk je op het moment zelf: “Dat kan alleen mij overkomen!”, blijkt iedereen wel een gelijkaardig verhaal in zijn schaamteboekje te hebben staan. Dus voor iedereen die denkt dat het alleen hen overkomt; 5 toppers van Babs & Co!

 

Het verhaal van de letter A

Een tijdje geleden schreef ik een blogpost over uitdeelgeschenkjes voor de verjaardag van Zoë onder de vorm van sleutelhangers (hier). Het lijkt erop dat ik dit in een knip fixte,  niets is minder waar. Er liep namelijk iets mis met de bestelling van de letterkralen. Op Ali Express zag ik de deal van mijn leven, 300 stuks voor een paar euro. Ideaal, dan had ik zeker letters genoeg (de letter E had ik namelijk frequent nodig) voor alle namen. Hup vlug besteld en ik wachtte af. Na enkele weken begon ik al wat nerveuzer te worden, want die verjaardag kwam steeds dichterbij. Eindelijk na 1 maand wachten (1 week voor haar verjaardag) mocht ik het pakje afhalen… Bleek dat ik 300 keer de letter A kocht! Daar sta je dan…

Het kwam allemaal goed, bol.com leverde dezelfde kralen (in een tienvoud van de prijs, dat wel) net op tijd.

 

Dan gaan we eens gratis naar een museum

Voor Maison Slash gingen we in mei naar het Huis van Kina in Gent (hier) met de kinderen. Gratis inkom, hoe handig! Veel te vaak betaalden we ons al blauw aan inkom, exclusief het verplichte ijsje en drankje achterna. Dus die keer moesten we niet betalen… Na een leuke (maar warme) namiddag gaan we terug naar de auto en wat dacht je… boete van 30 eur. Bleek dat we in een blauwe zone stonden… Terwijl we kibbelden over wie dat nu moest gezien hebben, vetrokken we richting West-Vlaanderen. We waren bijna Gent uit toen S. zijn zonnebril wou opzetten en die niet vond. “Wie heeft er die zonnebril?”… Niemand dus…Tot zijn frank (euro) viel en hij zich wist te herinneren dat die nog op het dak van de auto lag van toen hij die boete vond.  We reden dus al een kwartier met die zonnebril op het dak, over kasseien enz… Hoe kun je het raden, die lag er natuurlijk niet meer op. Dus omkeren en op zoek gaan. En we vonden hem uiteindelijk wel terug…volledig geplet. Platte Ray Ban, niet zo superhandig tegen de zon…

Wat gratis was, kostte ons uiteindelijk zo’n 150 eur. Dan denk je een ergens te kunnen op besparen…

 

Wat als je doucht met 3 kinderen…

Hier kan ik twee dingen over vertellen zelfs!

…dan kom je op een terrasjein de zon tot de constatatie dat je maar 1 been hebt onthaard voor vertrek. Nu moet je weten dat het dringend eens moest gebeuren en ik spreek over cm en geen mm. Dus ja het viel op met mijn shortje aan…

…dan kom je na 2 uur tot de constatatie dat je je haar wel wastte maar niet uitspoelde. Ik laat mijn haar vaak zo drogen en toen het die dag maar niet wilde drogen en harder en harder werd, moest ik niet lang nadenken. Dan dacht ik eens tijd en water te besparen door met de kinderen samen te douchen. Mag je er nog eens in of zeg je gewoon dat het vettig is (ook een optie).

En voor wie het zich afvraagt…Ja mijn kinderen waren toen wel degelijk goed gewassen. Kwestie van prioriteiten te stellen 🙂

 

Vlug naar school

De laatste weken van het schooljaar slaat de vermoeidheid al eens toe. Toen ook die morgen…

Op een doordeweekse dag breng ik Vic naar school en gaat Ferre 30 km verder naar een andere school. Zo ook die dag, behalve dat ik op de school van Ferre aankwam, achterin keek en Vic lachend naast zijn broer zag zitten. Om 8u25, 30 km van zijn school. Was ik die nu wel niet vergeten naar school te brengen! Niet dat hij het erg vond, kon hij op het gemak wakker worden in de auto terwijl ze samen Toy Story keken. Ik moet er waarschijnlijk niet bij vertellen dat hij die dag wel erg laat op school aankwam.

En dan spreken we nog niet over de koekjes die ik niet meegaf naar school, de zwembroek die ik vergat en het flesje water die op de keukentafel bleef staan. Oh en de verkeerde kledingkeuze met sportdag, omdat ik dat namelijk vergeten was of ervan overtuigd zijn dat het stralend weer wordt die dag terwijl het alleen maar regent (en de jas nog thuis hangt)….

 

Opvang regelen als je verstrooid bent

2 maanden vakantie, daar kruipt al een hoop geregel in. Vic gaat zowel naar de naschoolse opvang als naar de gemeentelijke opvang. Afwisseling is altijd leuk en zo leert hij nieuwe kinderen kennen, dat was mijn plan. Ferre kon op dagkamp en Zoë kon zoals gewoonlijk bij de onthaalmoeder terecht. 3 kinderen, 3 planningen dus.

De eerste week was S. verantwoordelijk om Vic en Zoë naar de opvang te brengen. Ik ging wel Ferre naar het kamp brengen. Blijkt dat Vic die dag niet ingeschreven was in de naschoolse opvang. Hij mocht toch gaan, maar er werd mij gevraagd om te bevestigen voor komende dagen via een berichtje. Ik was er nochtans 100 procent zeker van dat ik al een briefje gaf met de data, maar ik was misschien verstrooid geweest. Kon altijd gebeuren. 2 dagen later bracht S. weer de 2 kleintjes weg én weer stond Vic niet op de lijst, dit keer van de gemeentelijke opvang… Dat kon nu toch geen toeval meer zijn. Ik had nochtans een mail ontvangen met de bevestiging van de dagen. Ik ging eens die mail gaan tonen! Inderdaad, ik toonde die mail maar zag toen ook dat ik Vic de maandag naar de gemeentelijk opvang moest brengen en de woensdag naar de naschoolse opvang, niet omgekeerd.

Hij heeft er geen trauma aan overgehouden… en S. ook niet. Ik daarentegen…

 

Dus beste ouders, het gebeurt hier ook. Misschien zelfs iets meer dan bij jullie of net iets minder. Maar we hoeven ons daar niet voor te schamen. Elke dag blijven we ons inzetten en houden we een gezin draaiende. Dat er al eens iets tussen de mazen van het net glipt, is  niet meer dan normaal. Een vloek achterna is toegestaan (zorg gewoon dat uw kinderen het niet horen, want dan zit je net zoals hier met een vloekende kleuter in huis…) en lachen natuurlijk ook!

Herkennen jullie deze situaties? Wat maakten jullie de laatste tijd mee? En kun je er nu mee lachen?

 

Babs

img_0706

 

8 gedachtes over “#parentalfails: onze top 5

  1. Anniek zegt:

    Heerlijk om te lezen dit! Op de dagen dat je zo georganiseerd wilt zijn gaat het juist vaak mis he. Ik heb er ook echt van die momenten bij hoor. En dan heb ik nog maar 1 muppie haha.

    Like

Geef een reactie

